Pořád se učím, jak OKR učit. Dříve jsem to bral dost technicky – Objective je cíl, Key Results ho změří. To je pravda, ale za skrývá se tam toho mnohem víc. V posledních školeních a webinářích se mi to myslím daří už mnohem lépe vystihnout:
Dobře uchopené OKR nutí mentálně se posunout od splněných úkolů a „todo listů“ k uvažování o produktu a hodnotě, kterou někomu přináším (klidně i interně mezi lidmi ve firmě). Jak tu hodnotu poznám a vyhodnotím, že ji dodávám správně?
Objectives and Key Results představují „mindset shift“. To je současně benefit i výzva.
OKR jsou o tom, jak poznat, že doručujete hodnotu. Ne o měření činností a úkolů.
Uvažování o hodnotě je super. A zároveň bolí.
Mám pocit, že když z OKR někteří klienti vypadli, tak to možná bylo na tomhle místě. Snažím se hledat nové cesty, jak jim pomoci tímhle bodem proplout a promítl jsem to do nového konceptu OKR školení pro týmy, který je víc o mindsetu a zvycích, než o technikáliích. Kdyby vás to zajímalo, dejme si kafe.